Blog Layout

• Titel dia

Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Onze week: Op vakantie in de Ardennen!

Het is tijd voor een nieuw weekoverzicht! En ik heb mega veel foto's deze week, want wij waren een heerlijke week op vakantie. Vorige week vertelde ik nog dat de kinderen net klaar waren met school en we het de laatste schoolweken super druk hadden, daarom was het erg fijn om in het weekend de koffers te pakken en lekker op pad te gaan. Dit jaar zijn wij naar de Ardennen geweest en we hebben genoten, ik begin snel met heel veel vakantiefoto's... kijk maar mee!

We beginnen het weekoverzicht even op zondag... toen gingen wij namelijk al op vakantie! Dustin had zaterdag nog gewerkt en toen ben ik samen met de kinderen al druk bezig geweest om wat spullen klaar te leggen. Zondagochtend pakten we uiteindelijk alles in en reden we richting België. Halverwege de middag konden we inchecken. Dit jaar hadden we samen met familie een enorm huis met eigen zwembad, voetbaltafel, ping pong tafel en jeu de boules baan... echt super leuk. Toen we na een rit van ongeveer 3 uur aankwamen, hebben we meteen het hele huis bekeken en konden we alvast wat dingen uitpakken...

Na een lekker nachtje slapen, werden we maandagochtend wakker met een prachtig uitzicht op de bergen... met een lekkere kop koffie natuurlijk! Want... wij hadden ons koffiezetapparaat met koffiebonen mee, haha! Onmisbaar ;)

We deden even wat boodschappen en 's middags gingen we meteen even op pad. Thijs wilde liever zwemmen, dus hij vermaakte zich in het zwembad.

Wij reden met een groepje naar de watervallen van Coo... op zo'n 10 minuten rijden van ons vakantiehuis. Het was mooi om te zien hoe de watervallen enorm groot waren! En leuk om zo even een bezoek te brengen...

We hadden een mooie bbq tot onze beschikking, dus daar maakten wij graag gebruik van! Jullie weten inmiddels vast wel dat Dustin enorm van bbqen houdt... in de zomer en in de winter, hij tovert de lekkerste gerechten van de grill... dus hij mocht hier ook de bbq verzorgen en het was weer heerlijk!

Ook nog even samen op de foto! <3

Een lekkere volle tafel... we waren met 11 personen. Het huis was overigens voor zelfs 22 personen, dus we hadden genoeg aan 1 tafel qua ruimte, haha!

Dinsdagochtend deden we nog even boodschappen... met 11 personen blijf je ook boodschappen doen, haha! In de middag gingen we op pad naar Verviers voor een bezoek aan het chocolade museum. Dat klonk leuk! En dat was het ook. We deden een rondleiding en konden heel mooi zien hoe chocolade werd ontdekt, hoe het vroeger alleen gedronken werd en hoe het zich uiteindelijk ontwikkelde tot de chocolade die we vandaag de dag kennen.

We kregen aan het begin van ons bezoek een doosje per persoon mee en daar zaten natuurlijk lekkere chocolaatjes in, die we gedurende de rondleiding konden proeven.

Aan het eind van de rondleiding konden we een kijkje nemen in de fabriek.. waar heel veel chocolade werd gemaakt, maar ook heerlijke patisserie, super leuk om te zien hoe dat allemaal gemaakt werd.

Aan het eind van het museumbezoek kwamen we in de winkel / koffiecorner terecht. Waar natuurlijk heel veel chocolade te koop was, maar ook deze macarons...

En de lekkerste patisserie. Helemaal handgemaakt en allemaal even lekker. Wij namen nog wat souvenirs mee en reden daarna weer terug naar ons vakantiehuis, een leuk museum voor alle leeftijden wat ons betreft.

Woensdag konden we de dag rustig opstarten en werd er weer gezwommen... dat deden we overigens iedere dag, haha! Voor de lunch reden we naar het plaatselijke dorp en aten we lekker frietjes.

Daarna reden we door naar de watervallen van Coo, waar we een klimparcours door het bos gingen doen. Ik zou eerst overigens niet meegaan, maar er was toch een plek vrij, dus ik besloot te gaan. Het was de eerste keer en erg leuk!

Thijs ging ook mee en zo gingen we de bomen door. Met de familie bleven we bij elkaar in de buurt om elkaar nog te kunnen helpen en het parcours ging hoger en hoger...

Het klimparcours ging erg goed.. er waren een aantal ziplines die ook heel gaaf waren. Het parcours werd afgesloten met een hele lange zipline die "the deathride" werd genoemd... Ik weet niet precies hoe hoog het was, maar het ging heel hard. Gelukkig kwamen we allemaal weer helemaal heel beneden en konden wij zo een geslaagde middag afsluiten.

En hoewel wij ons bijna 2,5 uur vermaakten boven in de bomen, kon de rest van de familie een uitstapje maken in het plaatselijke wild park. Ze zagen heel veel mooie dieren (inclusief wolven!) en kwamen ook vol verhalen weer terug. Daarna was het nog tijd voor een ijsje en reden we terug naar het vakantiehuis. Ik voelde mijn armen al flink van het klimmen, haha! Dus ik vermaakte mij met de andere klimmers in de heerlijke warme jacuzzi... even relaxen!

Woensdagavond konden we weer genieten van een prachtig mooi uitzicht over de bergen met de zon die langzaam onderging...

Donderdag brachten we een bezoek aan Plopsa Coo. Hoewel je bij Plopsa natuurlijk al snel denkt aan Bumba en Kabouter plop, was het een pretpark met voor ieder wat wils! Van heel veel achtbanen tot aan rustigere attracties. We begonnen de dag meteen met een leuke achtbaan...

En hoewel het vrij druk was (want het was heerlijk, zonnig weer) hebben we vrijwel alle attracties minimaal 2 keer kunnen doen, echt ideaal! Van de achtbanen tot een zweefmolen op 67 meter hoogte, alles was even leuk!

Na een heerlijke dag in het pretpark, waren we weer op tijd thuis voor nog een keer de bbq! Als toetje hadden we deze keer lekker marshmallows, verse aardbeien en watermeloen, heerlijk!

Zoals iedere avond sloten we de dag af met een potje weerwolven. (affiliate link)  Het is een spel waar je minimaal 8 spelers voor nodig hebt, dus dat is ideaal om te spelen met een grote groep en bij ons op vakantie altijd populair! In het Italiaans is het, zoals je ziet, geen weerwolven, maar... Lupi mannari.

Vrijdag was het iets minder lekker weer, maar gelukkig werd het na een goede bui ook weer droog en vrij zonnig weer. In de middag namen we een kijkje in Malmedy, een plaatsje vlakbij. Wij zaten trouwens vlakbij het circuit van SPA en daar was afgelopen weekend de Formule 1 race, het was dus vrij druk in de omgeving vanaf vrijdag... als we op pad gingen, reden we regelmatig langs alle campings met tenten en de overvolle parkeerplaatsen. In Malmedy viel het vrijdag nog mee, we liepen wat rond, bekeken wat winkeltjes en vermaakten ons in een grote speeltuin middenin de stad.

Toen we weer terug waren, kreeg de buurtkat ook nog even heel veel aandacht... haha!

Zaterdagochtend vertrok al een deel van de familie, zij gingen op pad naar de volgende vakantieplek. Wij reden met opa en oma naar een typisch wintersport restaurant en aten daar een lekkere uitgebreide lunch. Deze dag regende het ook en werd het helaas niet erg droog, maar gelukkig konden we ons na de lunch nog prima vermaken in het zwembad! Dustin en ik pakten alvast wat spullen in...

We brachten nog even een bezoekje aan de plaatselijke supermarkt... altijd handig om alle vakantie favorieten weer mee naar huis te nemen.

En toen was het zondag alweer tijd om richting huis te rijden. Wat was de week voorbij gevlogen! Na nog wat drukte om de snelweg op te komen en heel veel file aan de andere kant richting het race circuit, konden wij gelukkig prima doorrijden...

Nog even een koffie pauze met lekker gebak toen we weer in Nederland waren en daarna reden we door naar huis, waar we begin van de middag weer thuis waren... ook lekker! We deden nog wat was (omdat we de hele week hadden kunnen wassen, was dit vrij weinig, ook ideaal!) en ik fietste met Thijs en Sara nog even naar de winkel voor wat boodschappen voor het avondeten....

Ik had zelfs nog wat tijd om mijn nagels lekker te laten lakken, hahaha!

En onze Bobby was ook blij dat wij weer thuis waren! Hij genoot lekker van alle aandacht, want de kinderen hadden hem ook gemist en lag daarna uitgeput met Dustin op bed, haha!

En na al deze heerlijke foto's, sluit ik het weekoverzicht af. We hebben een prachtige vakantie gehad en echt genoten! We hebben veel gedaan en veel tijd doorgebracht met familie. Omdat we elkaar niet altijd kunnen zien, is dat altijd extra fijn. De komende week is Dustin ook nog lekker vrij. We willen even naar de Ikea, Dustin en Thijs gaan waarschijnlijk nog een nachtje weg en de auto moet voor de APK naar de garage... genoeg te doen en we zien wel hoe het loopt, dat hoort bij vakantie! ;) Fijne week allemaal!

Recept: Aardbeien fruit rolletjes
door Doortje 14 sep, 2024
Vandaag delen wij het recept voor een lekkere snack van 100% fruit!
Wat houdt goedkoop internet precies in?
door Doortje 13 sep, 2024
Vandaag vertellen wij je alles over goedkoop internet (gesponsord artikel)
Stop met vergelijken en bespaar heel veel geld... want het gras is niet groener bij de buren...
door Doortje 12 sep, 2024
Er is altijd iemand die beter is, vaker op vakantie gaat, een nieuwere auto heeft en gelukkig is, toch?! We vergelijken wat af...
Onze week; Weer terug in het ritme
door Doortje 10 sep, 2024
Een nieuw weekoverzicht, kijk je mee?
Recept: Knoflookboter tortilla chips met gesmolten kaas
door Doortje 07 sep, 2024
Vandaag delen wij het recept voor deze knoflookboter tortilla chips met kaas
5 x besparen in September
door Doortje 05 sep, 2024
September is begonnen! Kun je het geloven? Er staan dus weer 5 nieuwe bespaartips en opdrachten klaar om deze maand mee aan de slag te gaan. Succes!
Onze week; Midgetgolf, bbq en, trampoline hal, Aviodrome en weer een honkbalwedstrijd
door Doortje 03 sep, 2024
De laatste week van de zomervakantie! Kijk je mee naar ons weekoverzicht?!
4 Tips voor het kiezen van een kinderopvang in Almere
door Doortje 01 sep, 2024
Ben je op zoek naar kinderopvang? Wij geven handige tips! (gesponsord artikel)
Recept: Oreo slagroom ijs
door Doortje 31 aug, 2024
Vandaag delen wij het recept voor super makkelijk en lekker Oreo slagroom ijs!
Hoe onderhoud je een brievenbus?
door Doortje 30 aug, 2024
Vandaag geven wij tips om je brievenbus goed te onderhouden. (gesponsord artikel)