Boodschappen bestellen bij de Picnic, Mijn ervaringen.
Ik bestel nu al een aantal jaar regelmatig boodschappen bij Picnic. Ik heb eerder weleens boodschappen besteld bij andere supermarkten, maar ik vond vaak het minimum bestelbedrag te hoog. Daardoor kwam ik uiteindelijk bij Picnic uit. Inmiddels zijn we wat jaar verder en krijg ik regelmatig vragen van jullie over het bestellen en mijn ervaringen. Daarom vertel ik je vandaag alles; alle pluspunten, maar ook de mindere kanten. Dit artikel is niet gesponsord.
Wil je gaan bestellen bij de Picnic? Gebruik dan mijn kortingscode voor € 5,- korting op je eerste bestelling; DOORTJ26
Het begin;
Een aantal jaar geleden hoorde ik dat Picnic bij ons zou gaan bezorgen. Wij wonen in een vrij grote stad en wij waren geloof ik 1 van de eerste steden waar er bezorgd werd. Ik vond boodschappen bestellen aantrekkelijk, want met een druk gezin is het ideaal als alles voor de deur bezorgd wordt. Ik schreef mij in en kwam op de wachtlijst. Toen moest ik een aantal weken wachten en was ik al aan de beurt, dat ging toen heel snel (op dit moment hoor ik van veel mensen dat ze al maanden op de wachtlijst staan)
De eerste bestelling;
Ik vond het assortiment erg uitgebreid en fijn. Veel producten die we normaal in de supermarkt kochten waren beschikbaar. Ik weet nog dat we bij de eerste bestelling een hele kleine bloemkool geleverd kregen, toen ik na de bezorging een mail kreeg met de vraag of alles naar wens was; heb ik dit gemeld; Alles was helemaal prima, maar de bloemkool was echt mini! Ik kreeg meteen een berichtje terug dat ik mijn geld terug kreeg en er een nieuwe bloemkool in mijn mandje zat voor de volgende keer.... Wauw! Dat was niet echt mijn bedoeling, maar wat een fijne klantenservice! Dat viel echt meteen op. Geen discussie of gedoe, maar meteen een oplossing, terwijl ik het eigenlijk gewoon even wilde melden.
Grote voordelen;
Inmiddels zijn we een aantal jaar en heel wat bestellingen verder. Ik vind het nog steeds ideaal, maar bestel niet iedere week. Eens in de zoveel tijd laat ik de boodschappen bezorgen. De grootste voordelen van Picnic vind ik;
- Het minimum bestel bedrag.
Dit is in de Corona tijd wel verhoogd, maar staat nu op € 35,- Dat is hartstikke goed te doen.
- Geen bezorgkosten
Ze komen op bepaalde tijden in de week, iedere dag een eigen tijd. En je betaald niet meer of minder voor een bepaalde bezorgtijd, want die staan vast. De boodschappen worden dus gratis bezorgd.
- Veel huismerken
Ik ben fan van huismerken, dat weten jullie vast inmiddels wel! Ze hebben bij de Picnic veel huismerken en die zijn ook van goede kwaliteit.
- Klantenservice
De klantenservice vind ik nog steeds goed. Ik moet eerlijk bekennen dat ze in de Corona tijd minder goed bereikbaar waren en ook echt niet altijd meer een fantastische oplossing bieden, maar een goede oplossing is ook goed.
- Vriendelijk
De bezorgers zijn altijd vriendelijk, ik heb nog nooit een chagrijnig iemand aan de deur gehad.
- Op tijd
Je kunt in de app het boodschappen wagentje "volgen". Zo weet je ongeveer wanneer je boodschappen er zijn, ideaal!
Nadelen;
Natuurlijk is niet altijd alles perfect en zijn er ook een aantal nadelen;
- Plastic tasjes
Ze gebruiken bij Picnic plastic tasjes, die zijn recyclebaar en kun je weer inleveren. Maar... er is al zoveel plastic en als ik zelf naar de supermarkt ga, neem ik eigen boodschappen tassen mee, want ook om de producten die je koopt zit enorm veel plastic. Ik zou kratten (met statiegeld) een betere optie vinden.
- Niet leverbaar
Vooral de laatste tijd zijn veel producten door de drukte niet leverbaar. Het valt mij op dat dat vaak de goedkopere optie is, waardoor je als vervangende optie een duurder product krijgt te zien. Soms kies ik wel het duurdere product en soms laat ik het product zitten. Hierdoor kun je dus wel duurder uit zijn bij je boodschappen.
- Geen vervangend product
Bij het bestellen kun je een vervangend product kiezen, maar soms heb je besteld en blijkt een product toch niet leverbaar te zijn. Je ontvangt dan soms een vervangend product, maar het is ook weleens gebeurt dat ik 's ochtends hoorde dat een product niet leverbaar was en ik mijn geld terugkreeg. Heel fijn natuurlijk! Maar als je precies dat product nodig hebt voor het avondeten, moet je alsnog naar de supermarkt. Dat is een aantal keer gebeurt en dat is niet waarom je de boodschappen besteld natuurlijk.
Ik ben over het algemeen tevreden over Picnic. Momenteel bestellen wij vrijwel niet, omdat het enorm druk is en ik andere mensen ons plekje gun in deze tijd. Maar als het straks weer rustiger is, dan vind ik het ideaal om de boodschappen luxe thuis bezorgd te krijgen!
door Doortje
•
1 april 2025
Een nieuw weekoverzicht, kijk je mee?!
door Doortje
•
29 maart 2025
Het eerste paas recept van dit jaar; Paascake!
door Doortje
•
28 maart 2025
Vandaag geven wij tips voor een warm welkom bij je voordeur (Gesponsord artikel)
door Doortje
•
27 maart 2025
Wij besparen graag, maar aan deze 5 dingen geven wij veel geld uit!
door Doortje
•
25 maart 2025
Een nieuw weekoverzicht, kijk je mee?!
door Doortje
•
24 maart 2025
Vandaag delen wij tips om je huis fris en schoon te houden (gesponsord artikel)
door Doortje
•
22 maart 2025
Vandaag delen wij het recept voor hele lekkere chocolade, hazelnoot cups!
door Doortje
•
20 maart 2025
Sommige producten mogen nooit ontbreken in de keuken en zijn altijd in huis... vandaag vertel ik je welke 10 producten dat bij ons zijn!
door Doortje
•
18 maart 2025
Een nieuw weekoverzicht. Kijk je mee?!
door Doortje
•
15 maart 2025
Vandaag delen wij het recept voor een heerlijke speculoos koffie! Luxe koffie voor thuis...
Show More