Nog wat kilo's kwijt voor de Decembermaand!

 

Gek genoeg is November de maand waarin heel weinig mensen willen afvallen, dat merk ik altijd in mijn bedrijf! Het lijkt zo te zijn alsof het allemaal geen zin meer heeft zo vlak voor de feestmaand. Terwijl het echt nog even duurt voordat die maand begint en zelfs tijdens die maand zijn er maar een aantal feestdagen, dus het hoeft geen reden te zijn om niet bezig te gaan met een gezondere levensstijl.


Als je op een gezonde manier wilt afvallen, dan kun je uitgaan van 0,5 tot 1 kilo in de week,reken maar uit wat je de komende weken nog zou kunnen bereiken, alleen of met een coach, gewichtsconsulente of dietist. 


Natuurlijk heb ik ook een aantal tips voor je, mocht ik je overgehaald hebben om toch nog even aan de slag te gaan... dan kun je hier zeker een mooi resultaat mee boeken! 


* Stop op snoepen;

Probeer de komende weken even te stoppen met snoepen, snaaien en al die lekkere dingen. In de feestmaand kun je prima een handje kruidnootjes, een chocoladeletter en ander lekkers eten, maar geef jezelf een aantal weken een totaalverbod en probeer daarna, als de eerste afval resultaten te zien zijn het met mate te eten. Dus maak goede afspraken met jezelf... een handje, 2 stukjes etc. 


* Gezonde maaltijden;

Zorg ervoor dat je ook in de eerste weken alleen gezonde maaltijden neemt. Na die eerste paar weken kun je best wel weer eens een frietje eten, maar om meteen goed van start te gaan, is het verstandig om even een paar weken helemaal gezond te eten. Die paar weken zijn ook prima te overzien en vol te houden (juist omdat het maar een paar weken zijn!) Dus maak een weekmenu, kies een aantal gezonde ontbijtjes uit en maak soepen voor bijvoorbeeld de lunch. Salades zijn in de herfst en de winter minder aantrekkelijk, maar met een soepje krijg je ook gemakkelijk veel groenten en extra vocht binnen! 


* Bewegen;

We weten allemaal dat bewegen goed is als je wilt afvallen. Je verbruikt nu eenmaal meer kcal, dus je valt sneller af. In de herfst en de winter is het minder aantrekkelijk om te bewegen. Na een drukke dag wil je liever op de bank ploffen met een zak kruidnootjes. Probeer toch elke dag even goed te bewegen. Maak een wandeling als het droog is, ga op de fiets de kinderen van school halen of verplaats je beweging naar een binnenactiviteit; plan bijvoorbeeld een ochtendje zwemmen in, leuk met kinderen en ook nog eens goed voor je! 


* Plannen;

Zoals ik net al schreef is een weekmenu altijd een handige planning, maar dat kun je ook met je andere maaltijden doen. Een goedgevulde vriezer met gezonde maaltijden is ideaal en een gezonde smoothie is snel gemaakt als je het fruit al gesneden in de vriezer hebt liggen. Daarnaast geeft het plannen vaak een goede houvast, waardoor je er minder snel van afwijkt. Je hoeft niet perse een hele week vooruit te plannen, je kunt ook de avond van tevoren even de tijd nemen om de dag erna te plannen qua eten, zo zorg je dat je genoeg en gezond eet. Je weet van tevoren wat je moet maken en kunt ook gemakkelijk gezonde tussendoortjes meenemen.


Ik hoop dat ik je hiermee genoeg tips heb gegeven en je heb overgehaald om nog aan de slag te gaan, dat kan dus gemakkelijk en waarom uitstellen? In Januari heb je misschien weer veel verjaardagen of andere gelegenheden, zo is er altijd wel wat... dus wil je afvallen of gezonder leven? Gewoon doen! 











Nieuwste artikelen;
Speelgoed Deals



Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. 

Ik ben Doortje en ik ben 30 jaar, Moeder van Thijs (2012) en onze tweeling Sara & Sofie (2015) 

Elke dag publiceer ik een artikel om 6u over mijn leven, gezonder leven, het moederschap, huishouden, recepten, bewust leven, de financiën en nog veel meer. 

Daarnaast vind je hier regelmatig plogs & vlogs.

Lees en kijk gezellig mee, je bent van harte welkom! 

Instagram
Bekijk ook onze YouTube video's!
Follow