Toch wel makkelijk; boodschappen laten bezorgen!

 

Sinds een aantal maanden is er in onze woonplaats een nieuwe bezorgdienst actief voor de boodschappen. Misschien ken je ze wel; Picnic heten ze. Toen ik dat hoorde was ik best benieuwd.. ze beloven je boodschappen namelijk gratis thuis te bezorgen. 


In het verleden heb ik onze boodschappen weleens laten bezorgen, maar de bezorgkosten hielden me toch elke keer tegen. Ik heb ze ook een tijdje bij een afhaalpunt opgehaald, maar dat kwam qua tijd eigenlijk elke keer weer net niet goed uit, lastig dus! Want met een druk gezin en werk leek het ons toch best wel handig. 


Ik meldde mij dus maanden geleden al aan bij de app, maar helaas kwam ik in de wachtrij te staan. Na een aantal weken "mocht"ik bestellen bij Picnic, maar toen deed ik er eigenlijk niets meer mee, mijn interesse was al een beetje weg ;) 


Totdat ik er vorige week toch weer over las en me bedacht dat ik me toen had aangemeld. Ik bleek nog steeds te kunnen bestellen en besloot om dat toch eens te doen, niet voor alle weekboodschappen, maar voor een aantal dagen. 


Het bestellen ging eigenlijk heel makkelijk, ik vond nog heel wat kortingscodes via Google, dus de boodschappen werden nog iets goedkoper en ze zouden de volgende dag bezorgd worden tussen 16u en 17u.


De volgende ochtend kreeg ik een berichtje dat ze tussen 16.11u en 16.31u bij ons zouden zijn (lekker precies met die ene minuut) ;) en rond 16u kreeg ik een berichtje dat ze onderweg waren. Op de app kun je dan precies zien waar het autootje rijdt, hilarisch om te zien en de kinderen vonden het ook reuze interessant... 


Uiteindelijk kwam er in beeld te staan dat de bezorger over 8 - 7- 6 - etc. minuten bij ons zou zijn en dat klopte ook nog eens aardig. 


De boodschappen werden prima bezorgd en alles zag er prima uit. Ik ben wel tevreden! We konden eventuele statiegeld flessen meegeven en zelfs onze biebboeken inleveren als we dat zouden willen, ideaal. 


Er waren uiteindelijk ook wel wat nadelen. Zo bezorgen ze alle boodschappen in plastic tasjes en dat waren er heel wat voor onze bestelling. Je kunt die tasjes wel weer meegeven de volgende keer, maar ze worden dan niet nogmaals gebruikt oid, wel gerecycled, maar daar ben ik dus minder enthousiast over. Daarnaast bezorgen ze op sommige dagen tussen 21u en 22u in onze straat/ wijk, dat vind ik echt te laat met kinderen die al in bed liggen enzo. Je kunt dan natuurlijk aangeven dat ze even moeten aankloppen ipv aanbellen, maar dan nog... ik vind dat niet ideaal. 


Al met al waren we deze keer dus tevreden en ik denk dat we zeker vaker gaan bestellen. Het is gewoon vaak erg handig om niet zelf te lopen sjouwen... en als we een keer gewoon geen tijd hebben voor de boodschappen dan is dit ook een uitkomst...


Zijn jullie bekend met Picnic? En wat zijn jullie ervaringen? Laat ze me weten in de reacties! 
















Reacties

eva op 12-08-2017 08:10

Zelf geen ervaringen maar vanuit andere blogs begreep ik dat de prijzen vd producten hoger liggen.???

Doortje op 12-08-2017 08:28

Hmm, dat is niet herkenbaar. Ze hebben wel een kleiner assortiment, dus soms is het even iets anders kiezen, maar qua prijzen is het ene goedkoper dan bijv. de AH en iets anders weer iets duurder... eigenlijk zoals bij elke supermarkt. Ik roep ook altijd... het maakt echt niks uit waar je boodschappen doet, het gaat echt om wat je kiest ;) 

Sam op 12-08-2017 08:51

Gewoon thuis laten bezorgen door Jumbo.  Je kiest een actieproduct die zorgt voor gratis thuisbezorgen, en ze laten je ook weten wanneer ze bezorgen. Daarnaast is het hun bedoeling je bij iedere bestelling iets gratis te geven (soms is voorraad op, grijp je keer mis). Wij hebben een keer in 1 bestelling gratis pizzadeeg gehad van dokter oetker, knijpfruit voor de kleintjes en een pak melk voor baby's voor de laatste voeding. 

Lusanne op 12-08-2017 11:15

Ik bestel al sinds het begin bij Picnic. (Ik zat zelfs in de testfase...) en ik wil niet meer zonder!! Ik heb namelijk een bloedhekel aan boodschappen doen en dit is voor onze situatie ideaal! Vooral de klantenservice is geweldig; laatst had ik een paar rotte bananen, ik liet het aan de bezorger zien (hij stond nog even te wachten op iets...)  hij maakte gelijk een foto en bood zijn excuses aan. Wij hebben ook gelijk de klantenservice geïnformeerd, ook excuses, de bananen die nog goed waren mochten we uiteraard houden, het geld werd terug gestort en ze deden gelijk een nieuw trosje bananen in het 'winkelwagentje' voor de volgende bestelling! Dat noem ik nou service!!

Helma op 12-08-2017 21:50

Wij bestellen regelmatig via picnic. We vinden het ideaal! Bij ons kun je ook op woensdagmiddag laten bezorgen. Er zijn trouwens speciale picnicstickers die je bij de bel kunt plakken zodat de picnic bezorger niet aanbelt maar op het raam klopt. Het assortiment is als het goed is niet duurder, elke nacht worden alle prijzen gecontroleerd en evt. bijgesteld omdat ze de goedkoopste willen zijn. De klantenservice is echt top! Ik heb op vakantie de boodschappen besteld en op de dag van thuiskomst werden ze 's avonds thuisbezorgd. Dat was echt fijn!

Britney op 16-08-2017 14:30

Yeah :D Ik ben sinds kort ook door de wachtrij heen en het is echt ideaal. Goedkoop, de meeste producten hebben ze allemaal en het is vrijwel altijd iets goedkoper. Nou ik werk heel dag en had er altijd een hekel aan om langs de supermarkt te moeten en dat hoeft niet meer :) 

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Dit is een verplicht veld
Nieuwste artikelen;



Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. 

Ik ben Doortje en ik ben 30 jaar, Moeder van Thijs (2012) en onze tweeling Sara & Sofie (2015) 

Elke dag publiceer ik een artikel om 6u over mijn leven, gezonder leven, het moederschap, huishouden, recepten, bewust leven, de financiën en nog veel meer. 

Daarnaast vind je hier regelmatig plogs & vlogs.

Lees en kijk gezellig mee, je bent van harte welkom! 

Instagram
Nieuwste YouTube video
Follow